Stojadła ul. Mińska 4
05-300 Mińsk Mazowiecki
tel. 668 166 303
biuro@pralniadarmar.pl
www.pralniadarmar.pl
REGULAMIN
Zanim Państwa dywan trafi do naszej pralni, prosimy o zapoznanie się z poniższym regulaminem, który jest integralną częścią umowy na świadczone przez nas usługi.
I. POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Wykonawcą usługi jest firma DARMAR z siedzibą: Stojadła ul. Mińska 4, 05-300 Mińsk Mazowiecki, zwana w dalszej części regulaminu: pralnia DARMAR.
- Regulamin określa warunki wykonania wszystkich usług zawartych w ofercie pralni DARMAR.
- Złożenie zamówienia jednoznacznie oznacza akceptację warunków niniejszego regulaminu.
II. WARUNKI WYKONANIA USŁUGI
- Zamówienia przyjmujemy:
- telefonicznie: 668 166 303
- mailowo: biuro@pralniadarmar.pl
- poprzez formularz zamówieniowy
- Zamówienia złożone w dni ustawowo wolne od pracy rozpatrywane są w pierwszym dniu roboczym po dniu, w którym zamówienie zostało złożone.
- Warunkiem realizacji zamówienia jest prawidłowe podanie wszelkich wymaganych informacji oraz danych zgodnie z formularzem ofertowym lub pytaniami zadanymi przez osobę przyjmującą zamówienie.
- Pralnia DARMAR przyjmując zlecenie zobowiązuje się do wykonania go w sposób odpowiadający przeznaczeniu i dyspozycjom klienta według określonego cennika.
- Zamówienie będzie realizowane pod warunkiem, że przedmiot posiada oznakowanie fabryczne, mówiące o sposobie jego konserwacji. W innym wypadku usługa wykonywana jest na podstawie danych podanych przez klienta i na jego odpowiedzialność.
- Pralnia DARMAR nie bierze odpowiedzialności za uszkodzenia przedmiotów poddanych usłudze, które powstały w trakcie prania z powodu braku informacji o typie zabrudzenia czy szczególnych właściwościach, a także ukrytych wadach dostarczonego przedmiotu.
- Pranie dywanów i chodników dywanowych mających w składzie poliester czy polipropylen (zwłaszcza w typie shaggy) czy użytkowane przez zwierzęta może uwydatnić nieprzyjemny zapach.
- Pranie dywanów i chodników dywanowych nie posiadających oznakowania producenta wykonujemy metodą zalecaną do danego typu włókien i technologii produkcji.
- Jeżeli wskazaniem producenta odnośnie zasad użytkowania i konserwacji są następujące informacje tj. nie prać na mokro, nie przemaczać, nie czyścić chemicznie, suszyć w pozycji poziomej, wówczas przedmiot przyjmowany jest do prania tylko na odpowiedzialność klienta.
- Pralnia DARMAR zastrzega sobie prawo do odrzucenia zamówienia w przypadku stwierdzenia, że przedmiot został wcześniej zniszczony lub wyprany niezgodnie z zaleceniami producenta przez innych wykonawców lub w przypadku stwierdzenia zaistnienia ryzyka uszkodzenia przedmiotu na skutek prania.
- Dywany tj. wiskozowe (sztuczny jedwab), wełniane, bawełniane, kilimy oraz dywany z frędzlami, które zostały zniszczone w trakcie wcześniejszego prania przez innych wykonawców przyjmowane są wyłącznie na odpowiedzialność klienta, a Pralnia DARMAR nie gwarantuje całkowitego usunięcia tych zniszczeń.
- Przy oddawaniu dywanu czy chodnika do Pralni DARMAR, klient zobowiązany jest poinformować obsługę o wszelkich nietypowych zabrudzeniach dywanu, m.in. takich jak mocz, wymiociny czy pleśń.
- Klient zobowiązany jest również poinformować o wcześniejszym czyszczeniu środkami chemicznymi typu Wanish lub innymi odplamiaczami oraz o przemoczeniu czy praniu przedmiotu wykonanym niezgodnie z zaleceniami producenta. W przypadku braku informacji dywan jest przyjmowany do prania na odpowiedzialność klienta (okoliczność ta może wyjść po wykonaniu prania).
- Po wykonaniu usługi prania przedmiotów w miejscach intensywnie użytkowanych mogą uwidocznić się ślady będące wynikiem bieżącego użytkowania tj. przetarcia, odbarwienia, rozprucia, ubytki, rozkręcenia przędzy itp. Inne przedmioty poddane usłudze prania, w szczególności kilimy, w zależności od rodzaju użytego surowca i sposobu wykonania mogą stracić kształty i wymiary. Dywany i chodniki wełniane czyszczone po raz pierwszy mogą ulec niewielkiemu skurczeniu.
- W przypadku przedmiotów zanieczyszczonych substancjami typu: farba, rdza, bejca, a także przedmiotów z przebarwieniami pochodzenia spożywczego (po napojach gazowanych, sokach, winie), z brązowymi przebarwieniami na jucie, z plamami po kawie czy herbacie lub zaciekach po zalaniu oraz innych silnych barwnikach czy z przebarwieniami po moczu, pralnia DARMAR nie gwarantuje całkowitego ich usunięcia. W większości przypadków niemożliwe jest usunięcie plam zapieranych domowymi sposobami lub nieodpowiednią chemią, ponieważ doszło do utrwalenia plam a nawet spaleniu włókna.
- Pralnia DARMAR nie ponosi odpowiedzialności za załamania, pęknięcia czy sfałdowania, które powstały na przedmiotach klejonych, podklejanych czy usztywnianych, ponieważ mogą ulec rozklejeniu podczas wykonywania usługi prania. Tego typu dywany przyjmowane są do prania wyłącznie na odpowiedzialność klienta.
- Pralnia DARMAR nie odpowiada za wady ukryte powierzonego przedmiotu (wady konstrukcyjne, wady dotyczące złego sposobu farbowania dywanu, użycia niewłaściwego kleju, ubytku włókien, niestandardowego sposobu barwienia lub w tym wady wynikłe z niewłaściwego przechowywania i użytkowania niezgodnego z zaleceniami producenta). Nie bierzemy odpowiedzialności za szkody powstałe na skutek wad ukrytych w przyjętych przedmiotach lub nieodpowiedniej jakości materiałów w stosunku do informacji podanych przez producenta, za odklejenie tkaniny od warstwy usztywniającej, załamania usztywnienia, ubytków barwnika, połysku, zmianę elastyczności wyrobów, powstania przebarwień oraz szkody powstałe na skutek błędnej informacji umieszczonej przez producenta odnośnie warunków czyszczenia dywanów
- W przypadku dywanów z frędzlami obowiązkiem klienta jest zamówienie usługi prania razem z usługą czyszczenia frędzli, która jest dodatkowo płatana zgodnie z obowiązującym cennikiem.
- Dowodem zawarcia umowy świadczenia usług pralniczych jest dokument wydany klientowi w pralni DARMAR, punkcie przyjęć DARMAR lub przy odbiorze bezpośrednim, który należy zachować do odbioru przedmiotu.
III. KOSZT WYKONANIA USŁUGI
- Wysokość opłat za usługi świadczone przez pralnię DARMAR określa cennik usług.
- Każde przyjęte zlecenie o łącznych wymiarach nie przekraczających 2m² liczone jest za 2m².
- Jednorazowe zlecenie usługi prania powyżej 50 m² przez jednego klienta końcowego (nie Punkt Obsługi), pozwala uzyskać indywidualny rabat ustalony z pralnią DARMAR.
IV. ODBIÓR I DOSTAWA DYWANÓW
- Standardowy termin wykonania usługi wynosi 7 dni roboczych licząc od następnego dnia roboczego od chwili przyjęcia przedmiotu. Pralnia zastrzega sobie prawo do wydłużenia terminu wykonania usługi szczególnie w okresach świątecznych lub w przypadku bardzo brudnych dywanów lub chodników dywanowych. W takiej sytuacji termin wykonania usługi ustalany jest indywidualnie. Czas realizacji zamówienia będzie podawany na dokumencie potwierdzającym przyjęcie zamówienia.
- Pralnia DARMAR wydaje klientowi przedmioty poddane usłudze tylko po okazaniu otrzymanego od nas dokumentu przyjęcia zlecenia. W przypadku jego zagubienia lub zniszczenia, powierzony dywan możemy wydać tylko po potwierdzeniu tożsamości klienta.
- Przedmioty są odbierane i dostarczane firmowym transportem pralni DARMAR lub bezpośrednio przez klienta.
- Koszty odbioru i dostawy przedmiotu zamówienia ponosi klient zgodnie z cennikiem obowiązującym w pralni DARMAR.
- Klient zobowiązany jest do odbioru przedmiotu w ciągu 7 dni od momentu otrzymania informacji sms o wykonaniu usługi. Po upływie tego terminu pobierana jest od klienta opłata składowa w wysokości 10,00 zł za każdy dzień zwłoki. W przypadku nieterminowego odbioru dywanu wszelkie reklamacje dotyczące wykonania usługi nie będą uwzględniane.
- Przedmiot należy odebrać z pralni DARMAR najpóźniej w terminie 60 dni od daty otrzymania informacji o wykonaniu usługi. Po upływie tego terminu przedmiot przekazujemy do utylizacji.
- W przypadku braku odbioru przez klienta przedmiotu zlecenia w wyznaczonym terminie dostawy firmowym transportem pralni DARMAR, klient zostanie obciążony dodatkowym kosztem w wysokości 2,00 zł za 1 km. Dystans liczony będzie od miejsca siedziby pralni DARMAR. O zmianie terminu dostawy należy poinformować najpóźniej na 3 godziny przed planowaną dostawą.
- Klient przyjmuje do wiadomości, że po odbiorze przedmiotu z pralni DARMAR (w szczególności dywanu, chodnika, maty, wycieraczki), przedmiot musi być rozwinięty i położony na podłodze w dniu dostawy.
- Klient jest zobowiązany do podania maila kontaktowego oraz numeru telefonu w celu zapewnienia bezpośredniego kontaktu w sprawie odbioru i dostawy przedmiotu zamówienia, a także w sytuacji wystąpienia wątpliwości przed wykonaniem usługi.
V. REKLAMACJE
- Wszystkie wykonywane usługi objęte są gwarancją.
- Jakość wykonanej usługi należy sprawdzić na miejscu w chwili odbioru przedmiotu. Klient zobowiązany jest do dokonania oględzin odbieranego przedmiotu. Odebranie przedmiotu z pralni DARMAR oznacza zaakceptowanie jakości wykonanej usługi.
- W razie wątpliwości odnośnie wykonanej usługi klient ma prawo złożyć reklamacje w ciągu 3 dni, które przyjmowane są wyłącznie pisemnie w siedzibie firmy, punkcie odbioru albo drogą mailową na adres: biuro@pralniadarmar.pl, przy czym reklamowany przedmiot powinien być zwrócony do pralni DARMAR na czas rozpatrzenia reklamacji.
- W przypadku składania reklamacji należy dołączyć dowód przyjęcia zlecenia oraz opis wady reklamowanej usługi.
- Zgłoszenie reklamacji nie powoduje zawieszenia obowiązku zapłaty za usługę do czasu rozpatrzenia reklamacji.
- Reklamacja zostanie rozpatrzona w ciągu 14 dni, a klient w ciągu 7 dni od złożenia reklamacji zostanie poinformowany o statusie reklamacji.
- W sytuacjach spornych wymagających ekspertyzy, z uwagi na fachowe świadczenie usług przez pralnię DARMAR, zostanie powoływany rzeczoznawca.
- Reklamowany przedmiot usługi odbierany jest na koszt klienta.
- Po uwzględnieniu reklamacji wysyłka przedmiotu usługi następuje na koszt pralni DARMAR.
VI. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Właściciel pralni może dokonać zmian w niniejszym regulaminie. Zmiany regulaminu obowiązują od chwili ich publikacji na stronie internetowej pralni DARMAR tj. www.pralniadarmar.pl Zmiany nie wpływają negatywnie na prawa i obowiązki klienta w zakresie usług przekazanych do realizacji.
- Sądem właściwym dla rozpatrywania sporów wynikłych z umowy jest Sąd właściwy dla siedziby pralni DARMAR.
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem stosuje się przepisy kodeksu cywilnego.
- W przypadku uszkodzenia lub zaginięcia przedmiotu zlecenia podstawą do wypłacenia odszkodowania jest dowód zakupu przedmiotu, ewentualnie mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego.
- Klient zlecając usługę w pralni DARMAR potwierdza zapoznanie się z warunkami Regulaminu, jednocześnie wyrażając swoją zgodę na ich zastosowanie w sprawach spornych.
- Klient zlecając usługę wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z wykonywaniem niniejszej umowy oraz otrzymywanie materiałów reklamowych środkami komunikacji elektronicznej.
- Administratorem danych osobowych w pralni DARMAR jest: P.H.U. DARMAR M. Gruba, D. Kupiec Sp. j.; Stojadła ul. Mińska 4, 05-300 Mińsk Mazowiecki.
- Podanie przez klienta danych jest dobrowolne, ale jednocześnie konieczne w celu wykonania usługi.
- Klientowi przysługuje prawo dostępu do treści podanych danych, ich poprawiania, wyrażenia sprzeciwu wobec ich przetwarzania oraz żądania ich usunięcia.